Ljekovita priroda Popularno Zdravlje

Imate problem sa štitnom žlijezdom? Ovu hranu izbjegavajte!

Bolesti štitnjače su danas jedan od najraširenijih javnozdravstvenih problema, tvrdi Svjetska zdravstvena organizacija. Pogađaju milione ljudi širom svijeta i prema procjenama WHO, u svijetu je dvije milijarde oboljelih od nekog poremećaja štitnjače, od toga njih 20% stanovnici su Europe.

Žene češće obolijevaju od bolesti štitnjače – svaka treća žena ima čvor na štitnjači, a svaka deseta ima neki od poremećaja funkcije štitnjače.

Najčešće bolesti štitnjače su hipertireoza ili ubrzani rad štitnjače kada štitnjača proizvodi previše hormona te hipotireoza ili usporeni rad štitnjače kada štitnjača proizvodi premalo hormona.

Ako se suočavate s ovim problemom, neke korake možete sami poduzeti.

Sve teže psihičke i fizičke dnevne aktivnosti pokušajte odraditi tokom prijepodneva i u ranim popodnevnim satima, kada je tijelo u tzv. prirodnom stresu i stvara više energije. U poslijepodnevnim satima smanjite intenzitet aktivnostima, te se usmjerite na ljude i stvari koji vas opuštaju i zabavljaju.

Isto tako, bez pravilne prehrane nema zdrave štitnjače, stoga izbjegavajte šećer, gluten, kvasac, kravlje mlijeko i sve procesuirane namirnice. Povećajte unos prehrambenih vlakana (povrće, voće, cjelovite žitarice), jer osobe oboljele od hipotireoze sklone su slabijoj probavi i konstipaciji (zatvoru).

Generalno, kod oba stanja, i hiper i hipotireoze, trebalo bi izbjegavati određenu hranu jer ona može djelovati nepovoljno na proizvodnju hormona štitnjače.

U tom smislu, izbjegavajte pića bogata kofeinom (kava, neka gazirana pića bogata kofeinom, neki čajevi), te stimulanse kao što su pušenje i alkohol. Povećajte unos vode – slab rad štitnjače direktno utječe na metabolizam, a za povećanje metaboličkih procesa potrebno je dnevno konzumirati najmanje 8 do 12 čaša vode. Voda hidrira cijelo tijelo i pomaže tijekom probave hrane te poboljšava osjećaj sitosti.

Važno je i dovoljno spavati, odvojite tijekom dana vrijeme samo za sebe sebi i svoje potrebe te slušajte poruke koje vam šalje tijelo – ne tjerajte ga preko granica izdržljivosti.

No, za svako pojedinačno stanje postoje i preciznija ograničenja u ishrani.

U slučaju hipertireoze izbjegavajte:

  1. Hranu bogatu jodompoput algi, morskih trava i ostale plodove mora koje sadrže puno joda. Također biste trebali izbjegavati jodiranu sol jer ona sadrži puno veće količine joda.
  2. Punomasno mlijeko, a umjesto njega konzumirajte obrano mlijeko koje se lakše probavlja.
  3. Rafinirano brašno koje sadrži manje hranjivih tvari od cjelovite pšenice i teško se probavlja. Rafinirano brašno ima visoki glikemički indeks te može poremetiti razinu šećera i hormona u krvi. Konzumiranjem hrane s nižim glikemičkim indeksom možete poboljšati razinu hormona u tijelu uključujući i hormone štitnjače.
  4. Crveno meso, a umjesto toga konzumirajte nemasno meso popu puretine te ribu kao što je losos, tuna, haringa, skuša te grahorice.
  5. Mliječne proizvode, naročito ako je hipertireoza povezana s intolerancijom na laktozu, odnosno nemogućnošću probavljanja mlijeka i mliječnih prerađevina. Izbjegavajte mliječne proizvode muče li vas konstantno problemi s probavom, nadutost i osjećaj umora poslije konzumacije mlijeka, sira, sladoleda, jogurta, itd.

U slučaju hipotireoze izbjegavajte:

  1. Goitrogenu hranu ((hranu koja onemogućava preuzimanje joda iz krvi) poput prosa, senfa, cvjetače, brokule, špinata, radiča, hrena i slično.
  2. Soju i proizvode od soje, poput sojina ulja koje može utjecati na proizvodnju hormona štitnjače. Preporuča se i izbjegavanje čokoladnih i energetskih pločica jer sadrže sojin lecitin koji može spriječiti proizvodnju hormona štitnjače. Također, izbjegavajtesojin sos.
  3. Oprezno i s hranom koja sadrži gluten poput ječma, pšenice, raži, odnosno rafinirane namirnice koje sadrže gluten. Također, reducirajte konzumaciju povrća kao što su brokula, cvjetača i prokulice.
  4. Brzu hranu koja također usporava proizvodnju hormona štitnjače.
  5. Breskve, kruške i jagode voće je koje biste trebali izbjegavati ili ga jesti umjereno kako biste povećali proizvodnju hormona u tijelu.

Eto, dakle, promijenite perspektivu, dovedite organizam u stanje ravnoteže i, kolokvijalno rečeno, vaša će vam štitnjača biti zahvalna.

namirnice za dobrobit štitnjače

Komentariši