Ljekovita priroda Zdravlje

Zašto je Dash dijeta osmu godinu za redom proglašena najboljom

Američki nutricionisti svake godine sačinjavaju top liste najboljih i najgorih dijeta, a na njoj je Dash – Dietary Approaches to Stop Hypertension (dijetalni pristup u zaustavljanju hipertenzije) osmi put uzastopno proglašena najboljom.

Dijeta se temelji na već poznatim idejama: treba jesti dosta povrća, voće umjereno, te unositi proizvode od cijelih žitarica i nemasno meso, a izbaciti sol i šećere.

Proglašavajući Dash najboljim pristupom u zdravom načinu ishrane, nutricionisti podsjećaju i na loše dijete, kao što su ketogena i dijeta 30 dana, ocijenjene previše restriktivnim potupkom kojim se višak kilograma skida nezdravo brzo, uz velika šansu za tzv. jo-jo efekat, dakle brzi povratak kilograma.

Kod Dash dijete važna su tri glavna i dva međuobroka (oko 2.000 kalorija) što znači da ne bi trebalo da ste gladni tokom dana, a osnovno je pravilo da ne unosite više od jedne kašičice soli dnevno, te da izbkegavate prerađene namirnice.

Dijeta ima 2 faze.

U prvoj, koja traje 14 dana, treba:

– izbaciti potpuno voće, žitarice, dakle sve ugljene hidrate.
– jesti nemasno meso i ribu (veličine svog dlana), uz dosta povrća
– dozvoljeno je malo niskomasnog sira (50 grama) i orašastih plodova (šaka dnevno, ali samo sirovih)
– izbaciti krompir, grašak, grah

U drugoj fazi, koja traje dva mjeseca
, treba:

– uključiti integralne žitarice, voće i krompir, ali postepeno i umjereno, ne više od jedne do dvije šake dnevno
– dozvoljen je i jogurt, šolja dnevno

Razultat: u prvoj fazi se gubi najmanje 2 kg, a u drugoj i do 15 kilograma. 

Komentariši